Är du vår nya lektor i historia?

Institutionen för historiska studier söker nu en eller flera lektorer i historia. Ansök senast 15 september 2017.

Institutionen för historiska studier är en mötesplats för studenter, lärare och forskare inom de tre ämnena historia, arkeologi och antikens kultur och samhällsliv. I fokus står sociala och politiska processer i människans samhällen från forntid till nutid. Undervisning sker på samtliga nivåer från grund- till forskarutbildning.

Det samlade utbildningsuppdraget omfattar för närvarande drygt 500 helårsstudieplatser. Institutionen har idag ca 110 anställda lärare, forskare, doktorander och administratörer.

Nu söker vi en eller flera lektorer i historia. I anställningen ingår undervisning och examination på grundutbildningens alla nivåer, vilket kräver breda historiska kunskaper. Andra förekommande arbetsuppgifter är forskning, handledning och administration samt samverkan med det omgivande samhället.

Tjänsten är en tillsvidareanställning och kommer tillsättas snarast.

Upplysningar om anställningen och frågor om anställningsförfarandet kan ställas till professor Lars Hermanson:

lars.hermanson@history.gu.se

Via Göteborgs universitets rekryteringsportal kan du läsa mer och söka till tjänsterna: Lediga anställningar