Vill du komma in under kvällar och helger?

Du vet väl att du måste ha ett aktiverat GU-kort för att komma in i våra lokaler under kvällar och helger? Du kan hämta ut ett nytt eller förlänga ditt befintliga på något av universitetets servicecenter.

måne

Fram till kl 17 på vardagar är våra lokaler öppna. Efter 17 och på helger behöver du ett GU-kort för att komma in. Med hjälp av det får tillgång till lokalerna fram till kl 21 mån-lör.

Som ny student börjar du med att beställa ditt kort via följande länk: Studentportal

Sedan fotograferar du dig vid något av universitetets servicecenter, där du också hämtar ut ditt kort.

Som återvändande student räcker det att gå till servicecenter och förlänga ditt befintliga kort. Fram till 6 september har samtliga Servicecenter förlängda öppettider måndag-fredag kl 8-18. Servicecenter Haga har även lördagsöppet 2 september kl 10-16.

Även Servicecenter Vasa, som har varit stängt under våren, har öppet från och med 21 augusti i nya lokaler i Vasaparken.

Tänk på att det kan bli långa köer i Servicecenter under terminsstarten.

Läs mer om våra servicecenter: Välkommen till Servicecenter